Hyenajacht - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Lester Struijk - WaarBenJij.nu Hyenajacht - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Lester Struijk - WaarBenJij.nu

Hyenajacht

Blijf op de hoogte en volg Lester

05 April 2015 | Ethiopië, Addis Abeba

Blog 7

Het is alweer donderdag en ondanks dat het glas aan het begin van de week nog halfvol was, lijkt de tijd nu steeds sneller te gaan. Badluck Johan is alweer 3 dagen weg, maar het voelt als 2 weken. Verder zijn wij als managers van het guesthouse verantwoordelijk voor van alles en daaronder valt ook zeker de veiligheid. De altijd vriendelijk bewaker zorgt ervoor dat er geen gespuis het guesthouse van buitenaf betreed. Helaas zijn er toch wel eens wat spullen verdwenen, maar dacht we dit steeds te kunnen verklaren door vergeetachtigheid of wat slordigheid waardoor het vast wel ergens zou rondslingeren. Vandaag alleen tot de conclusie gekomen dat mensen binnen het guesthouse spullen weghalen. Erg spijtig. Na een zoektocht in het donker (deze week valt altijd rond 7 uur namelijk de stroom uit) konden helaas alleen wat onderbroeken terug worden geroofd en bleven de shirts vermist. Morgen de confrontatie. Will be continued!
Steeds zo donker in de avonduurtjes zorgt voor weinig spelletjes en daarom werd vandaag maar een filmpje op de laptop aangezet. Na 5 minuten van een zeer slechte C-film zijn we overgeschakeld op 'The theory of everything'. Deze film over het leven van Stephan Hawking zorgde bij mij voor het eerste dikke ogen momentje. Het leven dat zo mooi is, kan door zulke nare dingen helemaal op ze kop worden gezet. Waarom is de plek waar je geboren wordt, de gestel waarin en ongerechtigheid tijdens het leven zo'n grote invloed op menses leven. De spirit waar mensen hier mee in het leven staan, vind ik van buitencategorie. Al die kinderen die hier worden geboren met een beperking in een land waar geen geld en middelen zijn om alles maar voor ze te regelen. Ze staan allemaal zo positief in het leven en gaan er elke dag als ik ze zie weer voor de volle honderd procent voor. Als ik dat zie, is mijn leven toch maar godverdomme saai en makkelijk. De dingen die zij bereiken en die zij met een glimlach doen, maken de dingen die ik heb bereikt tot iets simpels. Levenskracht hebben ze hier elke dag en elke glimlach ontroerd mij in hun doen. Wat kunnen kleine dingen in het leven van de een toch zo mooi zijn voor een ander. Ik zal geen emotioneel verhaal ophangen dat ik zo'n stomme wereldverbeteraar wil worden, maar zal een beetje meer genieten van al die kleine dingen die het leven mooi maken. Amen!
Na deze 'hele' emotionele avond! Was het weer tijd voor leuke dingen. Helaas gaat de tijd nu zo snel als je over de helft bent en ook de agenda zit goed vol. De vrijdag was dag vol sport en spel die werd afgesloten op een voetbalveldje waar collega's, vrienden en zelfs 2 Nederlandse jongens die hier wonen bijeen gekomen. Tijd voor een ouderwets potje zonder krukken of beperking. Er wordt gespeeld tot het zonnetje ondergaat en ik aan het zuurstof kan. Wat blijft die lucht hier droog en ijl. Voldaan trek ik huiswaarts, maar realiseer me als ik bijna thuis ben dat het al na 7en is en dat betekend dus..... Ja de stroom ligt er weer af. Dat worden koude noodles. Gelukkig is er nog net genoeg warm water over in de waterkoker om een bakje te vullen. Heerlijk genieten van lauwe noodles onder het genot van kaarslicht wat wil een mens nog meer. De weekende zijn het schoolvoorbeeld van onze 'drukke' agenda met alleen maar leuke dingen. S'ochtends naar een weeshuis waar ook een Nederlands meisje werkt en 1 van mijn mede studenten vanaf volgende week elke zaterdag gaat werken. Ik denk dat ik ook wel een daggie mee pik, want ondanks dat het Afrika blijft ziet alles er goed gezellig en op ze Afrikaans goed verzorgd uit. Daarna op weg naar het zwembad waar wij onze Ethiopische kameraad gaan leren zwemmen. Na weer wat dagen met mooi weer betrok het helaas weer deze middag en was het toch wel een beetje koud. Toch een kleine zwemles kunnen geven. Vooral het moment dat wij als blanke het pierenbadje in sprongen om daar te starten met onze zwemles zorgde voor veel bekijks. Zwemmende blanke in een pierenbadje wordt hier gezien als een geblinddoekte aap op een eenwieler die aan het jongleren is. Volgende keer ga ik kaartjes verkopen, want dan wordt ik nog rijk van al die bezoekers en foto's die gemaakt worden. Beetje verkleumd onze even opgewarmd in het huis van onze kameraad (genaamd Sami, is makkelijker type). Na ook weer een goed traditioneel avondmaal reden we naar Entoto. Deze berg met een prachtig uitzicht op de stad is ook de woonplek van hyena's. Met bijna een volle maan en de wil om er een te zien zou het toch goed moeten komen. Helaas bleef het bij wat geluiden iets veder op. De volgende keer iets later er heen en een flinke biefstuk moet het goed komen.

  • 05 April 2015 - 19:17

    Tjeerd:

    En, gelukkig
    een heel lang leven voor je om door te gaan met het juiste doen.
    Goed bezig Les.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ethiopië, Addis Abeba

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Mei 2015

Back in town

05 Mei 2015

The final countdown

22 April 2015

Mensen uit het verre Noorden in het verre Zuiden

05 April 2015

Hyenajacht

31 Maart 2015

Het glas is nog halfvol
Lester

Actief sinds 24 Feb. 2015
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 4554

Voorgaande reizen:

24 Februari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: